Глобалната услуга за обработка на щети при транспортни застраховки – как работи тя?
Колонад Иншурънс и Lloyd’s Agency Network празнуват осем години партньорство
Когато Колонад Иншурънс е създадена през 2016–2017 г., трябваше да бъдат решени редица оперативни въпроси, включително свързани с прехвърлянето на активи и излизането на QBE и AIG от Централна Европа. Един от тях беше необходимостта да се намери глобален партньор, който да осигури обслужване на щети по транспортни застраховки за всички клонове на Колонад. Дотогава тези услуги се управляваха от мрежата на AIG.
Изборът логично падна върху Lloyd’s Agency Network – вероятно най-известната глобална мрежа от експерти-сървейори, действаща в повече от 175 държави по света. Ексклузивното споразумение за сътрудничество за всички клонове на Колонад беше договорено в Лондон през есента на 2017 г. от Павел Кадлечик, ръководител на отдел „Морско застраховане“ в Чехия, пряко с директора на мрежата Дейвид Лорънс. Друг ключов участник в изграждането на партньорството беше Милан Шпинка, ръководител на CRScz, която е действащ агент на Lloyd’s в Чехия още от 1998 г.
„В продължение на много години AIG беше един от нашите най-важни клиенти и затова продължаването на тясното сътрудничество с неговия наследник – Колонад Иншурънс – беше отлична новина. Предоставянето на персонализирани услуги под формата на така наречения ‘one-stop shop’ се доказа като изключително полезно за всички участващи страни,“ отбелязва Шпинка.
Основният принцип на „one-stop shop“ е комуникация чрез един-единствен контакт, независимо къде е настъпила щетата. Този подход значително опростява и ускорява процеса по обработка на щети и гарантира последователно високо качество на услугата. За Колонад именно CRScz координира безпроблемното обслужване на щети в цялата мрежа.
„Благодарение на нашето сътрудничество с Lloyd’s Agency Network успяваме вече повече от осем години да предоставяме висококачествени глобални услуги на клиенти от всички държави, в които оперираме,“ подчертава Павел Кадлечик от Колонад. „Стандартът на услугите в тази област, който е от решаващо значение за нашите клиенти по транспортно застраховане, остава също толкова висок, колкото беше при AIG, а самите клиенти продължават да ни го потвърждават,“ допълва той.
Мрежата Lloyd’s Agency Network е създадена още през 1811 г. от Lloyd’s of London с цел изграждане на глобална система за надзор и събиране на информация в основните пристанища по света. Първите агенти са назначени в Дувър (Великобритания), Дийл (Великобритания), Чарлстън (САЩ), Антигуа (Кариби) и Мадейра (Атлантически океан).
Днес фокусът се е преместил от тези романтично звучащи дестинации към основните центрове на международната търговия в Югоизточна Азия. Само в Китай седем от десетте най-големи морски пристанища се обслужват от част от повече от 300 агенти и 300 подагенти на Lloyd’s.
Мрежата от агенти предоставя услуги на клиентите 24/7 и покрива всички големи пристанища и търговски центрове в света. Тя предлага подкрепа не само при застрахователни щети, но и чрез превантивни мерки – като инспекция на товарене и разтоварване на стоки, проверки на складове, управление на риска и други услуги, свързани основно с транспорта.
Морският транспорт в момента представлява над 80% от световната търговия по обем и приблизително 60–70% по стойност. Затова глобалната подкрепа за застрахователите и клиентите играе ключова роля за успешния превоз на стоки и ние сме изключително удовлетворени, че сме част от този процес.