Сигнали за нередности
Законосъобразното и етично бизнес поведение е от съществено значение в Колонад. Ето защо ние Ви предоставяме възможност да ни изпращате сигнали за всяко неправилно или неуместно поведение и действия, нарушаващи законите или разпоредбите, извършени от лица в работни отношения с Колонад Иншурънс Ес Ей.
Кога можете да изпратите сигнал?
Когато имате действителни основания да смятате, че е налице или има вероятност да настъпи действително или потенциално нарушение на закона или грубо неетично и неправилно поведение по отношение на дейността на Колонад. Вашият сигнал ще бъде разгледан при пълна поверителност и по безопасен за Вас начин.
Кой може да изпрати сигнал?
- служител на Колонад (включително и бивш служител);
- лице, чието трудово или служебно правоотношение предстои да започне, или лице, което предстои да сключи договор за предоставяне на всякакъв вид услуга, в случаите, в които информацията относно нарушенията е получена по време на процеса на подбор или други преддоговорни отношения;
- лице в работно правоотношение, различно от трудово правоотношение;
- предприемач в търговски отношения с Колонад или желаещ да влезе в такива отношения;
- акционер или партньор на Колонад;
- член на други дружества от групата на Колонад, ако е различен от служител;
- всяко лице, изпълняващо или извършващо работа за Колонад под надзора или ръководството на подизпълнител;
- подизпълнител или доставчик на Колонад;
- стажант или доброволец на Колонад;
- други лица, които са свързани професионално или семейно с лицата, посочени по-горе или имащи право да ги представляват.
Как е защитено лицето, което подава сигнала?
Лицата, подаващи сигнал, са правно защитени и не трябва да бъдат обект на каквато и да е форма на отмъщение, заплахи или опити за използването им и са защитени от закона. Колонад гарантира пълната поверителност на данните, предоставени в уведомлението и защитава самоличността на лицата, които го изпращат, включително всяко физическо лице, което подпомага подателя на сигнал по време на процеса на сигнализиране в професионален контекст.
Сигналът е подаден – какво следва?
Лицето, което подава сигнала, ще получи потвърждение за получаването му в рамките на 7 дни след подаването му, както и обратна връзка и информация за последващите действия, предприети от Колонад в рамките на следващите 3 месеца (освен ако уведомлението е направено анонимно по начин, който не позволява на Колонад да идентифицира адреса на лицето, което е подало сигнала).
Как може да се подаде сигнал?
Сигналът може да бъде изпратен чрез един от следните комуникационни канали:
- по електронна поща на адрес: whistleblowing@colonnade.bg;
- със стандартна поща с надпис „Confidential / Подаване на сигнали – поверително!“ Адрес:
Колонад Иншурънс Ес Ей – клон България
бул. Черни връх № 51Б, вх. Б, ет. 2
ФеърПлей Бизнес Център, гр. София 1407, България
При подаване на сигнал по имейл и чрез стандартна поща те също могат да бъдат направени в анонимна форма.
- по телефон на следните номера: 0700 14 251 (телефонните разговори се записват); +359 878 180 393 или +359 878 198 417
- лично, на място в Колонад България, София, бул. Черни връх № 51Б, вх. Б, ет. 2 - чрез координатор съответствие със законодателството; в негово/нейно отсъствие, чрез ръководител административен отдел
Уведомяването може да се извърши и чрез подаване на сигнали към Комисията за защита на личните данни:
Адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2
Център за информация и контакти - тел. 02/91-53-519; Електронна поща: kzld@cpdp.bg
Повече информация относно реда и начина на подаване на сигнали до Комисията във връзка със ЗЗЛПСПОИН е налична на нейната интернет страница: https://www.cpdp.bg.