Сигнали за нередности

Законосъобразното  и етично бизнес поведение е от съществено значение в Колонад. Ето защо ние Ви предоставяме възможност да ни изпращате сигнали за всяко неправилно или неуместно поведение и действия, нарушаващи законите или разпоредбите, извършени от лица  в  работни отношения с Колонад Иншурънс Ес Ей.

Кога можете да изпратите сигнал?

Когато имате действителни основания да смятате, че е налице или има вероятност да настъпи действително или потенциално нарушение на закона или грубо неетично и неправилно поведение по отношение на дейността на Колонад. Вашият сигнал ще бъде разгледан при пълна поверителност и по безопасен за Вас начин.

 

Кой може да изпрати сигнал?

  • служител на Колонад (включително и бивш служител);
  • лице, чието трудово или служебно правоотношение предстои да започне, или лице, което предстои да сключи договор за предоставяне на всякакъв вид услуга, в случаите, в които информацията относно нарушенията е получена по време на процеса на подбор или други преддоговорни отношения;
  • лице в работно правоотношение, различно от трудово правоотношение;
  • предприемач в търговски отношения с Колонад или желаещ да влезе в такива отношения;
  • акционер или партньор на Колонад;
  • член на други дружества от групата на Колонад, ако е различен от служител;
  • всяко лице, изпълняващо или извършващо работа за Колонад под надзора или ръководството на подизпълнител;
  • подизпълнител или доставчик на Колонад;
  • стажант или доброволец на Колонад;
  • други лица, които са свързани професионално или семейно с лицата, посочени по-горе или имащи право да ги представляват.


Как е защитено лицето, което подава сигнала?

Лицата, подаващи сигнал, са правно защитени и не трябва да бъдат обект на каквато и да е форма на отмъщение, заплахи или опити за използването им и са защитени от закона. Колонад гарантира пълната поверителност на данните, предоставени в уведомлението и защитава самоличността на лицата, които го изпращат, включително всяко физическо лице, което подпомага подателя на сигнал по време на процеса на сигнализиране в професионален контекст.


 Сигналът е подаден – какво следва?

Лицето, което подава сигнала, ще получи потвърждение за получаването му в рамките на 7 дни след подаването му, както и обратна връзка и информация за последващите действия, предприети от Колонад в рамките на следващите 3 месеца (освен ако уведомлението е направено анонимно по начин, който не позволява на Колонад да идентифицира адреса на лицето, което е подало сигнала).


Как може да се подаде сигнал?

Сигналът може да бъде изпратен чрез един от следните комуникационни канали:

  • по електронна поща на адрес: whistleblowing@colonnade.bg;
  • със стандартна поща с надпис  „Confidential / Подаване на сигнали – поверително!“ Адрес:

Колонад Иншурънс Ес Ей – клон България

бул. Черни връх № 51Б, вх. Б, ет. 2

ФеърПлей Бизнес Център, гр. София 1407, България

При подаване на сигнал по имейл и чрез стандартна поща те също могат да бъдат направени в анонимна форма.

  • по телефон на следните номера: 0700 14 251 (телефонните разговори се записват); +359 878 180 393 или +359 878 198 417
  • лично, на място в Колонад България, София, бул. Черни връх № 51Б, вх. Б, ет. 2 - чрез координатор съответствие със законодателството; в негово/нейно отсъствие, чрез ръководител административен отдел


Уведомяването може да се извърши и чрез подаване на сигнали към Комисията за защита на личните данни:

Адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2

Център за информация и контакти - тел. 02/91-53-519; Електронна поща: kzld@cpdp.bg

Повече информация относно реда и начина на подаване на сигнали до Комисията във връзка със ЗЗЛПСПОИН е налична на нейната интернет страница: https://www.cpdp.bg.